Sivut

maanantai 10. lokakuuta 2016

Kettusukat pikkutytölle

Halusin kaverin lapselle neuloa vähän erikoisemmat sukat. Malliksi valitsin ketut, koska minulla oli noita värejä langoissa. Voihan villasukka-ryhmässä fb:ssä joku oli yhdistänyt Pinterestistä löytyneen ketun kahdeksi ketuksi, joten malli on jonkun muun, mutta alkuperäinen kettu löytyy ainakin täältä. En siis voinut nimetä suunnittelijaa tähän postaukseen. Piirsin sen kuitenkin omalla Knitting iCharts-ohjelmalla puhtaaksi.



Lankoina varressa Teeteen Pallasta, Stepiä ja jalkaterässä Nalle-lankaa. Puikkoina käytin 3 mm. Varressa silmukoita 52 ja ennen kantapäätä kavensin 1s/puikko eli jalkaterässä 48 silmukkaa. Kettukuvion tein kijoneuleena, mutta mustat kohdat silmukoin päälle. Koko on toivottavasti 31, jonka mitan sain vanhasta taulukosta.

Piirsin ketut oikein päin, mutta neuloin sukat varresta varpaan kärkeen,
joten neuloessa pidin kaaviota nurin päin.

Ulkona alkaa olla jo erittäin kylmä puhuri, joten villasukkia jo tarvitseekin.

Päivitys 14.10.2017: Korjasin myöhemmin neulekaaviota kettujen poskien kohdalta. Mielestäni kauniimmat ketut postauksessa "Kettusukat itselle".

4 kommenttia:

äityli kirjoitti...

Kyllä saa kaverin lapsi ihanat sukat.

Sinikka kirjoitti...

Ihastuttavat kettusukat.

Prinsessa kirjoitti...

Hei! Olen 16 vuotias tyttö ja olen 4H-yrittäjä, ihastuin malliisi ja haluaisin tehdä tällä mallilla sukkia myyntiin. Olisiko se mahdollista?

Mellu kirjoitti...

Malli ei ole alunperin minun, joten minun puolesta. Pinterestin kautta en ole löytänyt suunnittelijaa.